בניסוי גיליתם:
א. לא כל החומרים יוצרים תמיסה עם המים.
ב. תמיסה יכולה להיות בעלת צבע או חסרת צבע.

אך נטע מחפשת רק תמיסות צבעוניות, כדי שיהיו צבעי מים!

  עזרו לנטע לברר: אילו חומרים יצרו עם המים תמיסה צבעונית?
סמנו את התשובות הנכונות.
     החומר החומר שקע במים החומר צף במים החומר התמוסס במים, ונוצרה תמיסה שקופה החומר התמוסס במים, ונוצרה תמיסה צבעונית  
 מלח
 סוכר
 קמח
 שמן
 תרכיז פטל
 פלפל שחור
 סבון כלים
 צבע מאכל
 חול

  הידעתם?
ישנם חומרים מסיסים במים בשלושת מצבי הצבירה:
א. מוצק (למשל: מלח)
ב. נוזל (למשל: תרכיז פטל)
ג. גז (למשל: פחמן דו-חמצני)
את החומר שהומס בתמיסה המימית אפשר לקבל בחזרה באמצעות שיטות שונות.
למשל, אפשר להפריד מלח ממים באמצעות אידוי של המים.
כאשר מוסיפים עוד ועוד חומר מומס לתמיסה, מתקבלת לבסוף תמיסה רוויה, והחומר שוקע במים.
  דוגמה: מלח הוא חומר מומס במים, והמים הם הממס. אם נוסיף עוד ועוד מלח לתמיסה זאת, נגיע למצב של תמיסה רוויה, והמלח יתחיל לשקוע.




  לפניכם חמש תמיסות. כל התמיסות האלה מורכבות ממֵמֵס וממוּמָס אחד לפחות.
א. בחרו מן התפריט את הממס ואת המומס העיקרי שנמצאים בכל תמיסה.
ב. לאחר שתשלימו את כל המשפטים, בדקו אותם בלחיצה על הכפתור בדיקה.
 


  אנו משתמשים בתמיסות מדי יום לצרכים שונים:
אנו שותים תמיסות, אנו מרפאים פצעים באמצעות תמיסות, אנו מנקים באמצעות תמיסות, ועוד...

לפניכם שבע תמיסות.
איזה שימוש אנו עושים בכל תמיסה?
גררו את התמיסות ממחסן המילים אל המקום המתאים בטבלה.